En aquesta formació, impartida durant dos dies, els projectes han rebut formació teòrica i han pogut posar en pràctica les bases necessàries per preparar i executar una ronda d’inversió en el sector MedTech.
Aquesta formació ha estat dirigida a projectes impulsats pel Programa Impacte i CIMTI alumni, que tenen l’objectiu d’aixecar capital privat en els propers 6 – 8 mesos.
La formació ha anat a càrrec d’Amadís Pagès, CEO de Moirai Biodesign.
Programa 15 de juny 2023 12.00h a 14.00h:
- EL PROJECTE
En aquest mòdul s’han estudiat quines són les fites rellevants pels diferents tipus d’inversors i quines estratègies de sortida els hi podem oferir. A nivell pràctic, s’ha elaborat un roadmap i una proposta d’inversió.
- EL FINANÇAMENT
En aquest mòdul s’han estudiat quines formes de finançament són les adequades per cada estadi de desenvolupament, els tipus d’inversors als que ens podem adreçar i les dilucions esperades. A nivell pràctic, s’ha preparat un
CRM per l’execució de la ronda d’inversió.
Programa 20 de juny 2023 12.00h a 14.00h:
- EL PITCH
En aquest mòdul s’ha estudiat què ha de tenir el pitch i com ha d’evolucionar en les diferents fases de l’empresa, així com la importància de la posta en escena i les possibles preguntes que poden fer els inversors. A nivell pràctic, s’ha preparat un elevator pitch i s’ha fet una simulació.
- LA NEGOCIACIÓ
En aquest mòdul s’han estudiat els mètodes per valorar una empresa i com usar la valoració com a punt de partida per la negociació. S’ha estudiat també què ens espera a l’hora de negociar amb els inversors i quines són les etapes d’aquesta negociació. A nivell pràctic, s’ha valorat el projecte usant diferents mètodes de valoració.
QUINS SÓN ELS ELEMENTS CLAU PER PREPARAR UNA REUNIÓ AMB INVERSORS I TENIR ÈXIT?
D’entre tots els punts bàsics a tenir en compte, seleccionem quatre elements que incrementaran l’eficiència del procés de captar capital.
📢 Treballar en detall el pitch-deck, sintetitzant els aspectes més rellevants de la proposta d’inversió.
📢 Practicar el pitch tenint en compte també el llenguatge no verbal.
📢 Conèixer i treballar tot el ventall de termes a negociar.
📢 Treballar amb deteniment els arguments per defensar el valor de l’empresa davant d’un inversor.
Des del CIMTI, a part d’oferir formacions específiques als nostres projectes, també donem suport i assessorament en l’àmbit del finançament, mercat i negoci, clínica, regulatòria, tecnologia i màrqueting i comunicació. Pots veure el catàleg complet AQUÍ