L’expert en lideratge empresarial Xavier Marcet ha impartit la formació ‘Estratègia pel creixement de marges i rendibilitat’, facilitant als emprenedors algunes de les claus que han de tenir en compte a l’hora de desenvolupar el seu projecte.
En aquest sentit, el president de Lead to Change ha explicat que:
📌 En el moment d’emprendre, s’ha d’analitzar la situació econòmica, política i social de l’entorn per entendre el present i saber com arribar al futur. En aquest sentit, cal evitar col·leccionar tendències.
📌 S’ha de donar importància al benchmarking, és a dir, s’ha d’estudiar la competència per entendre les seves estratègies i analitzar com el nostre producte pot ser diferencial per saber com posicionar-lo en el mercat.
📌 És necessari concretar idees i compartir-les.
📌 La veritable dificultat d’emprendre no és tenir una idea i crear un producte ni tan sols trobar el finançament adequat per tirar-lo endavant, sinó aconseguir que el potencial client el compri.
📌 La majoria dels emprenedors tenen caràcter innovador, però no són empresaris i per assolir l’objectiu de vendre el producte és important saber construir un missatge efectiu i saber-lo transmetre, ja que en cas contrari, no s’obtindrà l’èxit.
La formació ha tingut una part pràctica a càrrec del Marc Fernandez, Managing Partner de Lead to Change, en la qual s’ha posat el focus en la importància de:
📍 Escollir bé l’equip humà que impulsarà el projecte.
📍 Treballar la part financera des dels inicis per evitar riscos en el creixement de l’empresa.
📍 Tenir capacitat de síntesi de cada situació per reduir les variables a analitzar i seleccionar només aquelles que són clau.
📍 Mirar al futur. Els grans canvis necessiten temps.
PROGRAMA DE LA JORNADA
10.00h – Conferència obertura d’en Xavier Marcet, director de Lead to Change (LTC)
- Lideratge i creixement
- Les empreses dels propers 10 anys
10.45h – Palanca financera a càrrec de Marc Fernandez
- Capacitat i fonts de finançament
- Creixement per rendibilitat
11.45h – Presentació dels projectes participants
12.15h – Pausa
12.30h – La gestió dels marges a càrrec de Marc Fernandez
- Reflexió en comú
- Gestió de les relacions i el preu
- L’estructura de cost
12.30 – Construcció del Mapa de marges a càrrec de Marc Fernandez
- Presentació conceptual
- Variables en joc i intensitats
- Alineament agenda present i futur
13.30h – Cloenda del programa