L’objectiu de la formació ha estat ajudar als emprenedors que lideren projectes impulsats des del CIMTI a dissenyar i executar una presentació breu de la seva solució per tal d’arribar als stakeholders clau i assolir els objectius marcats.
Programa:
12:00h – Introducció a càrrec de Carles Fernandez, director de Vitamine: ‘Característiques fonamentals d’un pitch eficient’.
12.30h – Taller dinàmic on cada participant presenta el seu projecte i s’enregistra per després poder veure la gravació i rebre feedback de l’expert en comunicació, Carles Fernandez.
Les principals claus per construir un pitch més eficient que ha donat en Carles Fernandez són:
📢 Pensar bé quina eina de comunicació utilitzaràs. Cadascuna té un objectiu i no és recomanable ‘reciclar’ la presentació d’un format a un altre.
📢 Si usem suport visual, mostrar només idees clau sense argumentari, volem el màxim d’atenció per part de l’interlocutor cap a nosaltres.
📢 Evitar facilitar documentació abans de la presentació. Distreu al públic i li resta atenció.
📢 Transmetre 1 ó 2 idees clau. Les persones tenim una capacitat de retenció limitada i no retindrem gaire més.
📢 Adaptar el missatge al públic al qual ens dirigim i convence’l de que val la pena seguir escoltant.
📢 Evitar dades subjectives. Traslladar dades objectives
📢 Globalitzar les xifres i traslladar-les en gràfics. Si són més visuals, són més entenedores.
📢 Mirar als interlocutors per veure les seves reaccions i poder canviar d’estratègia si observem que no estan escoltant.
📢 Qüestionar-se si l’ordre lògic del discurs (presentació, nus, desenllaç) és apropiat pel públic al que ens dirigim o val la pena canviar-lo.
📢 El focus del discurs és la solució que aporta el projecte, no el procés de desenvolupament.
📢 Blindar el missatge del principi i del final de la teva presentació, són els dos moments on tindràs el 100% de l’atenció de l’interlocutor.
Des del CIMTI, a part d’oferir formacions específiques als nostres projectes, també donem suport i assessorament en l’àmbit del finançament, mercat i negoci, clínica, regulatòria, tecnologia i màrqueting i comunicació. Pots veure el catàleg complet AQUÍ